Leluja miehille jopa 50% alennuksella!
Ostoskori

Ostoskorisi on tyhjä. Voit lisätä tuotteita koriin painamalla 'Lisää koriin'

Kuulat ja pallot

Huippusuosituksi trendiksi nousseet geishakuulat yhdistävät hyödyn ja nautinnon poikkeuksellisen herkullisella tavalla! Niin kutsuttuun Kegel-treeniin suunnitellut kuulat ja pallot vahvistavat ja tiukentavat tehokkaasti lantionpohjalihaksia – naisten tärkeintä nautintolihaksistoa.

Miksi treenata lantionpohjan lihaksia?

Lantionpohjan lihasten treenaaminen on hyödyllinen kaikille sukupuolille ikään katsomatta, sillä ne vahvistavat kokonaisvaltaisesti ihmisen terveyttä ja hyvinvointia eri elämänkaaren vaiheissa. Ne auttavat virtsan- ja ulosteenpidättämisessä, synnytyksestä palautumista, ryhdin tukemisessa ja muussa vartalonhallinnassa.  Erityisesti seksuaalielämään hyvällä lantionpohjan lihaksistolla on myönteinen merkitys; tuntoherkkyys sukuelinten alueella lisääntyy, verenkierto vilkastuu ja erektio vahvistuu. Myös kyky saada orgasmi voi voimistua, yhdyntä helpottua tai se voi tuntua intensiivisemmältä.

Miten löydän lantionpohjan lihakset?

Ennen treenaamista on hyvä oppia tunnistamaan, missä lihakset ovat. Laittamalla sormen emättimeen tai peräaukkoon ja supistamalla, voi tuntea lihaskunnon tason lantionpohjan lihasten puristusvoiman mukaan.

Toinen tapa on katkaista virtsasuihku kesken virtsaamisen ja hahmottaa lihakset, jotka osallistuvat virtsasuihkun katkeamiseen. Lantionpohjan lihakset löytyvät kehonsisäisesti peräaukon ja emättimen tai kivesten väliseltä alueelta.

Kun lihakset ovat löytyneet, voi lantionpohjaa lähteä harjoittamaan supista ja rentouta -menetelmin hakien voimaa, nopeutta tai kestävyyttä. Voimaa voi lihaksiin hakea voimakkaalla supistuksella ja pitämällä supistuksen ja rentoutusvälin pitempänä. Nopeutta voi kehittää supistamalla voimakkaasti ja pitämällä supistuksen ja rentoutusvälin vastaavasti lyhyempänä. Kestävyyttä harjoitat pitämällä supistusta yllä kauemmin. Toteuta harjoittelua lihasten väsymiseen asti ja vähintään muutaman minuutin verran. Sekä rentouttaminen että supistaminen ovat yhtä tärkeitä harjoittelussa, jotta oppii hahmottamaan lihasten hallintaa.

Kuulat ja pallot lantionpohjanlihasten harjoittelun apuvälineinä

Harjoitteluun voi ottaa mukaan myös apuvälineitä ja ne voivat olla omiaan tehostamaan harjoittelua. Valitse apuvälineet sen mukaan, missä kunnossa lantionpohjanlihaksesi ovat. Erinomaisia ovat setit, jossa on apuvälineitä eri painovaihtoehdoilla. Uuden painon voi ottaa käyttöön, kun kevyemmän apuvälineen kanssa harjoittelu on tuottanut tulosta. Vasta-alkaja voi myös aloittaa isommalla, mutta kevyemmällä vaginapallolla, jota on helpompi pitää sisällä. Jos olet kokenut treenaaja, voi valita yksittäisen painavamman harjoituskuulan tai lisätä toisen kuulan emättimen sisälle.

Harjoituskuulat ovat usein yksittäisiä metallisia kuulia tai muovipinnoitettuja kuulia, joiden paino on yleensä noin 10-50 g välillä. Nikkeliallergisen kannattaa valita muovipinnoitetut tai lasista valmistetut kuulat itselleen. Yksittäisiä harjoituskuulia voi käyttää joko yksittäin tai harjaantuneempi treenaaja voi laittaa kaksikin. Yksittäisiä ilman narua olevia kuulia käytetään vain emättimessä. Harjoituskuulan tai -kuulien sisään laittamisen jälkeen, voi nousta pienelle kävelylle ja samalla pyrkiä emättimen lihaksia apuna käyttäen pitää kuulat sisällä.  Ne ovat usein pienempiä kuin mielihyvän tavoitteluun yhdistetyt vaginapallot. On hyvä tietää, että vagina on noin 10 cm pitkä putkimainen lihas, jonka päässä on kohdunsuu. Vaginan sisälle ei voi kadota mitään. Kaikki sisälle menevä tulee samasta paikaista ulos kuin mistä sinne menikin.

Vaginapallojen avulla mielihyvän tavoittelu perustuu siihen, että pallojen sisällä on painavampi, mutta pienempi metallikuula. Liikkeen ansiosta sisempi pallo liikkuu mukana ja syntyy tärinä, joka voi olla kiihottavaa. Nautinnon tavoittelun lisäksi vaginapallojen käytön seurauksena myös lantionpohjan lihakset saavat harjoitusta. Lantionpohjan lihakset vahvistuvat, kun vaginapallot laitetaan emättimen sisälle, vedetään hitaasti narusta ja pyritään lihaksia apuna käyttäen jarruttamaan niiden ulos tuloa.

Vaginapalloihin on yhdistetty naru, jonka varrella on kaksi palloa. Vaihtoehtoisesti vaginapallo voi olla vain yksi pallo, josta lähtee naru.  Naru voi olla esimerkiksi nylonia tai kuulat naruineen päivineen voivat olla esimerkiksi silikonia. Nylonnaru voi olla haastavaa pitää hygieenisenä, joten silikoninen versio voi olla pitkäikäisempi käytössä.
Moottoroiduissa vaginapalloissa sisemmän metallisen kuulan virkaa hoitaa patteri. Vaginapallot soveltuvat myös anaalin puolelle vahvistamaan sekä lihaksia että nautintoa. Kunhan muistaa pitää aina narusta kiinni, käyttää liukuvoidetta ja ettei käytä samaa lelua heti perään emättimessä ilman huolellista pesua.

Ota mukaan aina liukuvoide, joka sopii kuulien ja pallojen materiaalien kanssa yhteen!
Ihan joka päivä ei tarvitse treenata, sillä lihaskunto vaatii kehittyäkseen lepoa jokaisessa kehon lihaksessa. Huolellinen ja säännöllinen lihaskunnon treenaaminen on usein hyödyllisempääkin.

Lue lisää lantionpohjalihasista tietosivultamme!

Järjestä ja näytä per sivu.

Suosituimmat tuotteet tässä kategoriassa: